14/12/2014

FOR A MINUTE THERE, I LOST MYSELF.

1
Lucu sebenarnya bila dunia dihidangkan dengan warta-warta yang mengheret manusia mundar mandir menggonggong idea, kecaman malah hukuman secara bertelanjang ni. Dari apa yang disentuh sehingga apa yang diterajang, rasionalnya; kepuasan(semata).  


Aku adalah seorang yang sedang mentertawakan narrator dengan Naratifnya tentang kewujudan manusia yang harus saling menjadi benar, sepatutnya begitu dan begini. Ketawa, pada masa sama benci adalah hal yang aneh dan tidak sync tapi lebih aneh aku dapat blend keduanya. 

3
Sebahagian masih mengekalkan definisi manusia tu sendiri, dan bahagian lainnya cuba menjalankan tugas-tugas yang forbid dilaksanakan oleh seorang manusia. Well, mungkin tuhan sudah boleh cuci tangan dan menonton ciptaanNya yang maha lucu itu. 


Sedang mereka cuba menjadi tuhan kepada pemikiran yang tanpa ada alasan relevan untuk dipertikai, bukankah kita juga telah/masih melakukan hal yang sama? 

5
Aku rasa macam nak kata "well said" kat diri sendiri je sekarang ni, 

6
And then aku konpius nak relate nombor 1 sampai no 6 macam mana, sama konpius macam mana nak menyalahkan khalikah judgemental tanpa perlu judgemental.

No comments: