05/09/2012

CATATAN LAMA - SEMINIT LEPAS

Terpintas lalu cerita sepi
Lama,tidak terlalu lama
Paksa mengungkit bangkit dari celah rasa

Menyerabut segelapnya malam
Itu dari seminit lepas...

Tak terganjak kalau ini bukan tentang hati
Tentang jiwa-raga
Tentang rasa-gila
Tentang janji-mati
Semua luhur aku ke dia..

Dari seminit lepas --
Aku sempat keliru tentang celaru yang pernah ada
Itu sudah lama,,tidak terlalu lama
Duduk menakuk dalam benak ...

APA DIA JUGA ADA RASA ?

Dekat dirinya aku selalu
Dekat hatinya belum sempat aku jamah
Dihumban aku ke kotak yang sama
Tempat mula aku duduk
Ini bukan mahu aku
Aku tidak mahu terus disitu
Bukan duduk sama rata sesama lain
Aku mahu lebih....

Soalan yang tak tertanyakan itu terus berdiam
Sungguh aku petah-fasih-petes
Aku tiba jadi manusia gua
Kekok
Canggung
Janggal
Bila tiba rasa ke insan gurauan semeja...

Dari seminit lepas --
Aku sedar aku masih ternanti
Entah untuk apa
Boleh jadi harapan membisik nantikan jawapan
Aneh
Aku cuak berdepan
Cukup bertentang aku kecut-perut
Kalau dah begini aku,,
Ribut badai pun pokok tak bergoncang...

Jadi dari seminit lepas --
Aku tangguh lagi cerita ini untuk seminit akan datang...




FRIENDZONED memang memedihkan.

No comments: