23/10/2012

KOMPLEKS

Tidak sekali aku duga
Pada awal yang bersahaja
Pada bukan pandang pertama
Diri dirasuk namanya cinta

Kenapa?

Dia
Kecil mungil
Laku kasar
Meleret manja
Dan dari setiap khalikah
Aku mampu jawab 'entah kenapa'

Namun Payah

Tidak sekali lagi aku duga
Rasa itu membunuh mesra
Dilambung pergi jauh melara
Tidak sekali membenar
Hati tulus diluka perih
Menukar teman berganti kasih

Faham

Tapi ini perihal rasa
Menderas hadir semahu ia
Dan perginya tak boleh disuruh-suruh
Setiap perinci disuruh patuh

Terasa dihempap konkrit sesal
Sesak bangkit dari khayal
Aku ini pengkhianat
Binasa satu hubungan mesra 
Kerna aku pakai cinta.




Andai kau boleh faham, lupakan hasrat aku. Tak guna cinta kalau tak dapat bermesra. Daripada minta engkau menerima, lebih baik aku minta engkau tidak menjauh. Andai saja kau boleh faham :)

No comments: